StudioRIP Droplet to Plate 24/36
Sistem CTP (Computer to Plate) complet care produce plăci convenţionale ofset de calitate laser (175 lpi), format 61 × 100 cm cu consumabile ieftine (cost placă 6,5-7,8$/mp). Folosit cu succes de multe tipografii din România.


Lista de prețuri pentru clienții din România.
Testare
Suntem conştienţi de faptul că tehnologiile CTP inkjet au o reputaţie proastă, pe bună dreptate: piaţa este plină de sisteme de calitate proastă care lucrează la 1440 dpi şi rezistă doar la tiraje mici. În aceste condiţii este normal să fiţi sceptici, şi să nu comandaţi sistemul StudioRIP DTP înainte de a vă convinge că într-adevăr face calitate.
Pentru a clarifica dubiile dvs. legate de calitate vă recomandăm:
- să ne sunaţi pentru orice nelămurire,
- să cereţi o mostră gratuită de tipar,
- să ne trimiteţi o lucrare de test în format PDF, şi vă trimitem gratuit un set de plăci,
- să ne vizitaţi în showroom ca să vedeţi sistemul în funcţiune.
Plata în rate
Puteţi opta pentru plata în rate în felul următor:
- plătiţi preţul imprimantei (2000€ + TVA pentru DTP 24, 2400€ + TVA pentru DTP 36) în avans,
- plătiţi restul în 12 rate lunare,
- cheia hard se va prelungi după plata fiecărei rate (o operaţie simplă prin internet), iar după plata integrală primiţi licenţa permanentă.
Sistemul StudioRIP DTP 24/36 este un sistem CTP (Computer to Plate) care foloseşte o imprimantă cu jet de cerneală pentru a produce plăci ofset. Spre deosebire de majoritatea sistemelor CTP inkjet, plăcile produse de către sistemul DTP sunt plăci convenţionale UV care arată şi se comportă la fel ca orice placă convenţională făcută cu film tipografic, însă costul total de consumabile fiind incomparabil mai mic (similar cu costul plăcilor termice), iar la rândul lui preţul echipamentului nou, în garanţie fiind o fracţiune din preţul unui CTP laser. Deşi plăcile sunt convenţionale, au un strat inkjet (similar cu cel folosit la hârtia foto pentru inkjet) aplicat din fabrică peste stratul fotosensibil. Plăcile sunt importate de către StudioRIP SRL.
Plăcile se produc în felul următor:
- Cumpăraţi de la StudioRIP SRL plăci convenţionale cu stratul inkjet aplicat direct în fabrică, în cutie sigilată.
- Placa se poziţionează pe tava de încărcare cu ajutorul celor 3 pini care se activează automat când senzorii detectează că placa se află în zona de poziţionare, iar după poziționare placa se încarcă în imprimantă.
- Imaginea se imprimă cu cerneală neagră în aprox. 7 minute pentru o placă 510 × 400 mm (pentru plăci mai mari timpul de tipărire creşte aproximativ proporţional cu dimensiunea).
- Placa imprimată se expune cu LED-uri UV (care se află în sertarul de sus), timpul de expunere fiind controlat de către sistem.
- Cerneala şi stratul inkjet se spală în cuva de spălare (folosind rama inox), controllerul deschide electrovalva de apă curentă. Alternativ cerneala şi stratul inkjet se pot spăla sub un jet de apă în spălător de plăci.
- Placa spălată se mută în cuva de developare, unde controllerul porneşte recircularea soluţiei de developare.
- Placa developată se mută în cuva de spălare încă o dată. Toate etapele de developare sunt contorizate de către controller.
- Placa spălată se poate pune pe maşina ofset, se va comporta ca orice placă convenţională făcută cu film.
1. Imprimanta:
- DTP 24: Epson SureColor T3200 cu lăţime maximă imprimabilă de 61 cm, sau
- DTP 36: Epson SureColor T5200 cu lăţime maximă imprimabilă de 90 cm
2. Standul pe care stă imprimanta, conţinând:
- sistem de poziţionare cu 2 senzori + 3 solenoizi (pe tava din faţă),
- sistem de expunere (în sertarul de sus, cu LED-uri UV),
- sertar pentru plăci (sertarul de jos),
- sistem control pentru expunere şi developare cu afişaj LCD.
3. Unitatea de spălare şi developare, conţinând:
- cuvă verticală de spălare (placa se spală de 2 ori, înainte şi după developare),
- cuvă verticală de developare,
- pompă de recirculare developer,
- pompă de dozare replenishment pentru developer,
- electrovalvă pentru spălarea cu apă,
- un spaţiu pentru uscător, deocamdată nefolosit,
- o ramă inox în care se pune placa în timpul developării.
4. Calculator conţinând:
- configuraţie decentă pentru RIP (dual core, 500 GB HDD, 2 GB RAM),
- licenţă StudioRIP 4.0 Inkjet Edition 24 + modul montaj (include modulul proofing),
- fără periferice (monitor, mouse, tastatură), sistemul fiind controlat cu aplicaţia StudioRIP Client prin reţea.
5. Opţional se pot comanda:
- transport şi instalare la client (la înţelegere, în funcţie de distanţă, aprox. 500€ + TVA),
- controller + display separat pentru developer, în cazul în care se instalează la distanţă faţă de modulul cu imprimanta (200€ + TVA).
Rezoluţie (numărul picătorilor de cerneală imprimabile pe 25,4 mm):
- 2880 × 2880 dpi
Liniatură (numărul punctelor de raster pe 25,4 mm):
- 133, 150 şi 175 lpi (liniatura recomandată 175 lpi)
Viteză:
- Aprox. 8–10 plăci A3/oră (timpul de imprimare creşte aproximativ proporţional cu suprafaţa)
Dimensiune imprimabilă:
- DTP 24: 61 × 100 cm (plăcile cu lungimea de peste 61 cm s-ar putea să meargă mai bine cu DTP 36, ţinând cont de părţile neimprimabile şi de precizia la semne);
- DTP 36: 90 × 150 cm
Precizie relativă la semne (abaterea maximă între semnele potrivite optim):
- Tipic 0,025 mm, maxim 0,1 mm pentru plăci sub 430 × 550 mm
- Tipic 0,05 mm, maxim 0,2 mm pentru plăci peste 430 × 550 mm
Precizie absolută la semne (abaterea maximă între semne cu plăcile potrivite la margini):
- Tipic 0,1 mm, maxim 0,5 mm (dacă placa s-a aliniat corect la pini)
Precizie geometrică (abaterea faţă de un liniar):
- Tipic 0,1 mm, maxim 0,2 mm
Precizia culorii după calibrare (abaterea maximă faţă de valoarea nominală):
- Tipic ±1,5% (de ex. 50% se măsoară între 48,5–51,5%), maxim ±3%
Calitatea textelor:
- Se distinge cu ochiul liber foarte greu de plăcile laser, calitate similară sau chiar mai bună faţă de plăcile făcute cu film.
Calitatea rasterului:
- Se distinge cu ochiul liber foarte greu de plăcile laser, calitate similară sau chiar mai bună faţă de plăcile făcute cu film.
Alte fenomene legate de calitate:
- folosit cu cartușele originale Epson MK + PK, punctul minim de raster este de aprox. 50 microni, astfel nuanţele sub 7% se fac cu raster hibrid și produc un zgomot ușor la anumite nuanțe. Pentru calitatea maximă se recomandă o combinație Epson MK (pentru tipărirea punctelor normale, circa 95% din consumul de cerneală) + StudioRIP PK (pentru tipărirea punctelor mici, circa 5% din consumul de cerneală), astfel punctul minim de raster va scădea la circa 30 microni (suficient de mic pentru trecere fină în alb, suficient de mare pentru tipărire stabilă).
- uniformitatea punctelor nu este perfectă (este similară cu plăcile făcute după film, sub microscop se vede o mică variaţie în dimensiunea şi forma punctelor), manifestându-se în rastere mai «zgomotoase», însă rasterul pe hârtie este aproape imposibil de distins de tiparul făcut cu placă laser;
- pe anumite imprimante pot exista combinaţii de grosime de placă, nuanţă şi lpi care produc un banding uşor; în cazurile foarte rare în care bandingul este vizibil pe tipar, problema se poate remedia cu o liniatură mai robustă (de ex. 150 lpi în loc de 175 lpi).
Avantajele StudioRIP DTP faţă de un CTP laser:
- Costul sistemului este infim faţă de un sistem laser (de ordinul 3–10× faţă de sistem second hand, şi 10–30× faţă de sistem nou).
- Singurul sistem laser cu consumabile mai ieftine este CTCP (Computer to Conventional Plate), chiar şi sistemele termice folosesc plăci mai scumpe (considerând preţul plăcilor din comerţul naţional). Plăcile violet şi argint (folosite de sistemele cu preţuri mai accesibile) sunt considerabil mai scumpe. De menţionat că la sistemele CTCP şi termice laserele se folosesc în regim de consumabile (sistemele conţinând 16–64 lasere care se schimbă regulat, şi la care bucata costă aproape cât imprimanta).
- Fiabilitatea este mult mai bună, fiind un sistem foarte simplu.
- Utilizarea sistemului este simplă (gen imprimantă desktop), nu necesită training pentru operatori.
- Mentenanţa este infimă (practic constând în verificarea şi curăţarea capului, respectiv curăţarea developerului.
- Multe probleme tipice sistemelor laser (sistemul optic se murdăreşte, focalizarea nu este uniformă pe placă, laserul se slăbeşte etc.) sunt imposibile pe StudioRIP DTP: capul nu-şi schimbă proprietăţile nici în timp, nici geometric (printează uniform pe toată suprafaţa plăcii).
- Sistemul este foarte compact, încape într-un colţ de birou prepress.
- Sistemul se poate folosi şi ca proofer (probă de tipar calibrat cu spectrofotometru, modulul de proofing inclus în preţ).
- Sistemul se poate folosi şi ca imprimantă de uz general (afişe, postere, lucrări color de tiraj mic).
- Sistemul se poate folosi şi ca imagesetter (filme pentru serigrafie, flexografie, tampografie etc.).
Dezavantajele StudioRIP DTP faţă de un CTP laser:
- Liniatura se limitează la 175 lpi (de obicei CTP-urile laser merg cu uşurinţă peste 200 lpi), însă majoritatea tipografiilor mici şi mijlocii din ţară oricum nu folosesc liniaturi de peste 175 lpi.
- Viteza de 10 plăci A3/oră este sub viteza majorităţii CTP-urilor laser (de menţionat că şi sistemul DTP poate produce la viteză mult mai mare la calitate de ziar).
- Precizia la semne implică un reglaj fin la maşina de tipar (de tipic 0,1-0,3 mm), însă după reglaj bate în semne (precizia relativă la semne fiind similară cu imagesetterele).
- Producerea plăcilor necesită prezenţa permanentă a operatorului (placa se mută de 5 ori), în timp ce există sisteme laser complet automatizate.
- Sub microscop se vede că punctele de raster – deşi frumoase şi rotunde – sunt uşor mai imperfecte faţă de plăcile laser. Deşi pe o maşină de tipar obişnuit acest lucru nu are efect vizibil, pe o maşină de tipar de calitate excepţională imaginile pot apărea uşor mai «zgomotoase».
Va fi sistemul StudioRIP DTP potrivit pentru mine?
- Dacă folosiţi liniaturi de peste 175 lpi, aveţi nevoie de viteze de peste 8–10 plăci A3/oră, sau predindeţi a fi în topul tipografiilor de cea mai bună calitate din ţară, luaţi-vă un sistem laser.
- Dacă sunteţi o tipografie obişnuită cu lucrări de calitate normală, dacă v-aţi săturat să cheltuiţi de 2–4 ori mai mult pe plăci, dacă vi-e teamă să vă luaţi un sistem complex care se poate strica oricând şi care necesită mentenanţă continuă, dacă nu aveţi spaţiu de zeci de metri pătraţi pentru un sistem laser cu cameră obscură, probabil StudioRIP DTP este soluţia ideală pentru dvs.
Bíró Ádám: adam@studiorip.com
+40 722 998 542
Bíró Zoltán: zoltan@studiorip.com
+40 723 999 587
Borbély Éva: eva@studiorip.com
+40 722 914 907
Balogh Miklós:
+40 729 180 105